środa, 16 marca 2016

Bassin de Cormoran: pływanie pod wodospadem

Bassin Cormorans
Tytułem wstępu: przepraszam za brak newsów z Montrealu, ale newsów jest mało. I nie ma póki co żadnych zdjęć.

Bassin Cormorans to jeden z 3 wodospadów położonych bardzo blisko Saint Gilles les Bains i uczęszczanych masowo, głównie przez lokalsów. 

Turystów nie ma tam wielu z kilku powodów:
ciężko dotrzeć na miejsce, gdy nie zna się trasy. Idzie się przez bagienka, dość długie tunele (po omacku), zboczem kotliny, które wcale nie wygląda jak główny szlak. Bez "przewodnika", który zna miejsce, można zwątpić po drodze, czy to aby na pewno tam. Czasem giną tam ludzie, głównie dzieciaki nieumiejące pływać/szok termiczny (czy coś).
A poza tym od paru lat wstęp na teren wodospadów, głęboko ukrytych w kotlinie, jest zakazany przez władze. Co osobę tak karną jak ja by wystarczająco zniechęciło, gdyby nie mój przewodnik.

Koloru tej wody i jej przejrzystości nie może oddać nic. A na pewno nie te zdjęcia, choć próbowałyśmy..

Pływanie pod wodospadem jest niesamowite. Polecam bardzo! Ale warto mieć na uwadze fakt, że woda jest zimna jak cholera. Ja się zbierałam do wejścia około 20 minut :D Wejść? Nie wejść? Nie no, wejdę, stracić taką okazję; ale może nie wejdę, zimno w pi*, może następnym razem? (Podjęłam dobrą decyzję, bo następnego razu nie było)


A droga wiedzie mniej więcej taką trasą (więcej można zobaczyć na tym filmiku TUTAJ):











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz